Kirsimahl garanteerib hea une!

Uuringud näitavad, et kaks klaasi kirsimahla päevas aitab parandada une kvaliteeti. Vanemate inimeste puhul aitab klaas kirsimahla igal hommikul pikendada uneaega kuni 90 minutit ning on parem alternatiiv unetablettidele.

Uuringu läbiviijad andsid osalejatele kaks klaasi kirsimahla kahe nädala jooksul, et tuvastada mõju inimestel, kes kannatavad unetuse all. Unetus on laialt levinud probleem just vanemate inimeste hulgas, mõjutades üle 65 aastaste seas keskmiselt ühte inimest kolmest. Unetuse alla liigitatakse võimetust magada rohkem kui kolm ööd nädala jooksul. Kuid unetuse probleemi pikem kestvus võib tervisele tõsist kahju põhjustada. Unetusega seostatakse pikaajalist valu, kõrget vererõhku, diabeeti, vaimsete funktsioonide vähenemist ja dementsust.

Uuringu juht dr. Frank Greenway, Louisiana Osariigi Ülikoolist, on varasemalt hoiatanud vanemaid inimesi võtmast unetablette unetuse vastu. Tema sõnul sellised ravimid “tõstavad kukkumise riski neljakordselt, mille tagajärjeks võivad olla purunenud puusad ning tihti ka surm”.

Eksperimendi käigus anti seitsmele unetusega vaevlevale täiskasvanule (keskmise vanusega 68. eluaastat) kaks korda päevas 227 grammi kirsimahla ja seda kaks nädalat. Sellele järgnes kaks nädalat pausi ning sellele omakorda kaks nädalat, mil tarvitati platseebojooki.

Katsealuste puhul jälgiti kui kiiresti nad magama jäid ning kaua nad magasid. Eksperimendis osalejad täitsid ka küsimustikke teemadel uni, väsimus, depressioon ja ärevus. Uuringu läbiviijad leidsid, et need, kes jõid hommikul ja õhtul haput kirsimahla, suutsid iga öö kesmiselt 84 minutit rohkem magada võrreldes nendega, kes jõid platseebot. Lisaks oli nende uni ka rahulikum ja nad ei ärganud pidevalt.

Hapud kirsid on looduslikuks melatoniini allikaks. Melatoniin on hormoon, mis aitab reguleerida magamise ja ärkvelolekutsüklit.

Uuringu tiim usub, et looduslikult esinev punane pigment hapus kirsimahlas, tuntud ka kui pro-antotsüanidiinid, mängib olulist rolli, kuna toodab ühendeid, mis aitavad kaasa heale unele.

Uuringu tulemused presenteeriti iga-aastasel Ameerika Toitumise Seltsi konverentsil San Diegos, Californias.

Allikas: http://www.telegraph.co.uk/health/healthadvice/10796274/Cherry-juice-key-to-a-good-nights-sleep.html