Kuidas mineraalained sind aidata saavad?

Mineraalid kuuluvad mikrotoitainete hulka, mida organism vajab iga päev, et normaalselt funktsioneerida. Sellest lähtuvalt oleme toonud välja valiku mineraalaineid, mida inimestel tihti vajaka jääb ning mille tulemusena võivad kaasneda mitmed terviseprobleemid.

Kaltsium (800-1000 mg)

  • Kaltsium moodustab umbes 2% kehamassist ja 40% keha mineraalainete massist.
  • 99% ehk umbes 1000-1500 g kaltsiumi asub inimese luustikus.
  • Kaltsium kuulub organismi luukoe, hammaste ja teiste kudede koosseisu.
  • Kaltsium on oluline lihaste normaalse funktsioneerimise seisukohalt.
  • Vajalik neerude normaalseks tööks.
  • Omab olulist kohta verehüübekaskaadis.
  • Vajalik südame rütmi tasandamiseks ning unisuse vähendamiseks.

Kroom (120-200 mg)

  • Puudujääke on seostatud veresuhkru ja kolesterooli probleemidega eriti just vanemas eas.
  • Soovituslik on kroomi tarbida ettenähtud kogustes.
  • Kroom on vajalik veresuhkru taseme stabiliseerimiseks.
  • Samuti aitab kroom isu kontrolli all hoida.
  • Kroomi leidub paljudes toiduainetes, kuid väikestes kogustes.
  • Erinevate täisteratoodete, puu- ja köögiviljade, liha ja piimatoodete söömine tagab organismi varustatuse piisava koguse kroomiga.

Raud (soovituslikud kogused määrab arst, enamikel juhtudest on soovituslik kogus 14 mg päevas)

  • Rauda tuleks tarvitada eraldi preparaadina vaid juhul, kui teil on diagnoositud raua vaegus. Põhjuseks on liigse raua akumuleerumine (talletumine) organismis/organites. Samuti muutub liigne raud organismis oksüdeerivaks substantsiks, mis võib viia oksüdatsiivse stressi (vabade radikaalide püsiv ülekaal, kudede kahjustus) tekkeni.
  • Raud on oluline hemoglobiini koostisosa, mis vastutab hapniku transpordi eest meie organismis.
  • Raud kuulub paljude ensüümide koostisse (tagades normaalse ainevahetuse toimimise).
  • Raud aitab peletada väsimust ning tõstab organismi üldist vastupanu haigustele.
  • Rauda leidub taimses ja loomses toidus. Organism omastab paremini loomset päritolu rauda.
  • Raua imendumist soodustab C vitamiin.

Magneesium (250-400 mg)

  • Umbes 70% organismis olevast magneesiumist paikneb luudes.
  • Magneesium on oluline südamelihaste tööks ning vererõhu reguleerimiseks.
  • Oluline koht kaltsiumi ainevahetuses.
  • On paljude ensüümide koostises, osaledes vähemalt 300 erinevas ensümaatilises reaktsioonis.
  • Vajalik närvisüsteemi normaalseks toimimiseks.
  • Magneesiumi puudujääk võib tekkida kui tarbida liiga palju töödeldud toiduaineid.
  • Parimad allikad: täisteratooted, pähklid, lehtköögiviljad ja idandid.

Tsink (10-25 mg)

  • Vajalik ligi 100 ensüümi aktiveerimiseks (keskne koht inimese metabolismis).
  • Soodustab B- kompleksi vitamiinide imendumist.
  • Osaleb vereloome protsessis.
  • Vajalik organismi normaalseks kasvuks ning DNA sünteesis.
  • Maitsmis- ja lõhnaretseptorite normaalse arengu tagamiseks.
  • Insuliini toime avaldumiseks.
  • Loomsetest toiduainetest omastatakse tsinki paremini kui taimsest toidust.
  • Allikad: mereannid, liha, täisteratooted, munad, kaunviljad, maks, seemned ja idud.

NB: Lugedes seda postitust märkad kindlasti, et suurem osa mineraale on allajoonitud, see tähendab, et antud mineraal on saadaval meie e-poes ning klikkides sellel jõuad täpselt õige tooteni.