Palusime mõnda aega tagasi Saskia Alusalul vastata mõnedele tema treeninguid, tema harjumusi ja tervist puudutavatele küsimustele. Kuna küsimusi tuli päris palju, siis postitame need kahes jaos. Mõnusat lugemist ning loodetavasti saate siit inspiratsiooni või näpunäiteid ka enda harjumuste tervislikumaks muutmisel.

• Kuidas Sa oma päeva alustad? Või millega?

Tavaliselt ärkan ise, kella 7-8 vahel. Paar minutit veedan voodis ja siis lähen kööki hommikusööki tegema.

• Milline näeb välja Sinu päevakava hooajasiseselt? Kui palju treenid?

Väga oleneb päevast ja treeningtsüklist. Aga hommikul on tavaliselt jäätrenn, mille peale kulub koos soojenduse ja lõdvestusega kuni 3h. Pärastlõunal ratas, jõusaal või hüpped. Ka 1,5-3h.

• Kuidas taastud trennist, peale võistlusi? 

Kindlasti on väga oluline tervislik toitumine. Trennikotis on mul alati All-In-One  spordijoogipulber shaker’is. Sest kõige olulisem kiiremaks taastumiseks ongi esimese 20 minuti jooksul pärast treeningut väike valgu- ja süsivesikuports kätte saada. Muidugi ka füsioteraapia on väga oluline. Ka saun, külmvann, rull, venitused jne. Erinevaid taastumisvahendeid on palju.

• Kuidas laed ennast peale raskemaid perioode?

Ma väga naudin puhkepäevadel mõne kõrge mäe otsa minemist ja vaadete nautimist.

• Kas Sul on mingi kindel võistlushommikurutiin?

Võistlushommikud ei erine väga trennipäevade hommikutest. Same procedure every day 😀 (Sama protseduur iga päev).

• Milliste spordialadega tegeled suvel ning hooajaks ette valmistudes?

Hooaja ettevalmistusel on suur osakaal jalgrattal (aeroobse põhja ladumine), samuti jõusaal, rulluisutamine, hüpped. Kõik need (v.a. rulluisutamine) muidugi jätkuvad ka talvel, aga lihtsalt väiksema osakaaluga jäätreeningutele toeks.

• Kui sa ei tegeleks uisutamisega, siis millisel spordialal näeksid end kõrgemal tasemel tegelevat?

Ilmselt jalgrattasport.

• Milliseid tooteid/vitamiine/toidulisandeid tarvitad võistlushooajal ning kas need erinevad sellest, mida kasutad hooajaks ette valmistudes?

Väga olulisel kohal on probiootikumid, multivitamiin, raud, piparmündiõli kapslid

• Sina oled profisportlane, kuid mida soovitaksid harrastussportlastele?

Do it for you. (Tee seda enda jaoks.)

• Kuidas hoolitsed oma tervise eest, et haiguste põhihooajal (mis langeb kokku Sinu võistlushooajaga) püsiksid tervena?

Püüan lihtsalt tervislikult ja mitmekülgselt toituda. Võtan juurde C-vitamiini. Samuti lihtsalt oma keha kuulata. Üldiselt haigused kipuvad tulema siis kui meil on koormust (on see siis vaimne või füüsiline) rohkem, kui suudame taluda.