Intervjuu Saskia Alusaluga

Palusime mõnda aega tagasi Saskia Alusalul vastata mõnedele tema treeninguid, tema harjumusi ja tervist puudutavatele küsimustele. Kuna küsimusi tuli päris palju, siis postitame need kahes jaos. Mõnusat lugemist ning loodetavasti saate siit inspiratsiooni või näpunäiteid ka enda harjumuste tervislikumaks muutmisel.

• Kuidas Sa oma päeva alustad? Või millega?

Tavaliselt ärkan ise, kella 7-8 vahel. Paar minutit veedan voodis ja siis lähen kööki hommikusööki tegema.

• Milline näeb välja Sinu päevakava hooajasiseselt? Kui palju treenid?

Väga oleneb päevast ja treeningtsüklist. Aga hommikul on tavaliselt jäätrenn, mille peale kulub koos soojenduse ja lõdvestusega kuni 3h. Pärastlõunal ratas, jõusaal või hüpped. Ka 1,5-3h.

• Kuidas taastud trennist, peale võistlusi? 

Kindlasti on väga oluline tervislik toitumine. Trennikotis on mul alati All-In-One  spordijoogipulber shaker’is. Sest kõige olulisem kiiremaks taastumiseks ongi esimese 20 minuti jooksul pärast treeningut väike valgu- ja süsivesikuports kätte saada. Muidugi ka füsioteraapia on väga oluline. Ka saun, külmvann, rull, venitused jne. Erinevaid taastumisvahendeid on palju.

• Kuidas laed ennast peale raskemaid perioode?

Ma väga naudin puhkepäevadel mõne kõrge mäe otsa minemist ja vaadete nautimist.

• Kas Sul on mingi kindel võistlushommikurutiin?

Võistlushommikud ei erine väga trennipäevade hommikutest. Same procedure every day 😀 (Sama protseduur iga päev).

• Milliste spordialadega tegeled suvel ning hooajaks ette valmistudes?

Hooaja ettevalmistusel on suur osakaal jalgrattal (aeroobse põhja ladumine), samuti jõusaal, rulluisutamine, hüpped. Kõik need (v.a. rulluisutamine) muidugi jätkuvad ka talvel, aga lihtsalt väiksema osakaaluga jäätreeningutele toeks.

• Kui sa ei tegeleks uisutamisega, siis millisel spordialal näeksid end kõrgemal tasemel tegelevat?

Ilmselt jalgrattasport.

• Milliseid tooteid/vitamiine/toidulisandeid tarvitad võistlushooajal ning kas need erinevad sellest, mida kasutad hooajaks ette valmistudes?

Väga olulisel kohal on probiootikumid, multivitamiin, raud, piparmündiõli kapslid

• Sina oled profisportlane, kuid mida soovitaksid harrastussportlastele?

Do it for you. (Tee seda enda jaoks.)

• Kuidas hoolitsed oma tervise eest, et haiguste põhihooajal (mis langeb kokku Sinu võistlushooajaga) püsiksid tervena?

Püüan lihtsalt tervislikult ja mitmekülgselt toituda. Võtan juurde C-vitamiini. Samuti lihtsalt oma keha kuulata. Üldiselt haigused kipuvad tulema siis kui meil on koormust (on see siis vaimne või füüsiline) rohkem, kui suudame taluda.

• Kas Sul on vahest tunne, et ei taha/ei jõua/ei suuda enam? Kui jah, siis kuidas sellest üle oled/üle saad?

Jah, loomulikult mega rasketes treeningutes vahel tuleb selline tunne või kui liiga palju on muid asjaajamisi, aga see on vaid hetkeline emotsioon. Päriselt pole seda kunagi kaalunud. Usun, et kindel siht aitab sellest lihtsalt üle saada.

• Nimeta kolm kõige tähtsamat iseloomuomadust profisportlase jaoks.

Eneseusk, rutiinitaluvus ilma entusiasmi kaotamata, töökus.

• Kuidas on tipus võistlejate omavaheline läbisaamine?

Paljudest uisutajatest on saanud mu väga head sõbrad, kuigi oleme konkurendid rajal. Muidugi on ka neid, kes kõigiga läbi ei saa.

• Kuidas veedad oma vaba aega? Mis Su ellu peale spordi veel mahub?

Kui aus olla, siis väga palju vaba aega pole. Kui ma just trennis ei ole, siis palju aega võtavadki erinevad taastumise proteduurid, igapäevatoimingud (poes käimine, söögi tegemine jne), meilidele vastamine jne. Kui võimalik, meeldib ennast veidi harida treeningute, taastamise kohta. Üldiselt kui mul on mingigi vaba aeg, siis pean puhkama. Seega üritan lugeda või mõnda filmi vaadata.

• Millise hobi jaoks sooviksid rohkem aega leida?

Mulle meeldiks rohkem ägedaid spordialasid proovida (nt surfamine, erinevad hüpped, mäesuusatamine jne), aga need peavad lihtsalt oma järge ootama kuni mu uisukarjäär on läbi.

• Mis teeb Sind õnnelikuks ja säravaks?

Usun, et see, et mul on võimalik tegeleda just sellega, mis mulle kõige rohkem meeldib.

• Milliseid soovitusi annaksid Eesti inimestele enne hallide ja pimedate päevade saabumist, et nad oleksid terved ja õnnelikud?

Osake näha seda, mis teil on ja et teil on võimalik iga päev oma kallite inimestega koos olla. Kui Sulle ei meeldi see, mida Sa teed, siis otsi uus, aga ära virise.

• Milline oleks Sinu supervõime?

Teha ühte asja lugematu arv kordi, et see paremini välja tuleks.

• Milline tsitaat motiveerib või innustab Sind kõige enam?

Figure out who are you separate from your family, and the man or woman you’re in a relationship with. Find who you are in this world and what you need to feel good alone. I think that’s the most important thing in life. Find a sense of self. With that, you can do anything else. (Selgita välja, kes oled sa eraldi oma perekonnast ja naisest/mehest, kellega oled suhtes. Leia oma koht siin maailmas ning mida on Sul vaja selleks, et ennast üksinda hästi tunda. Ma arvan, et see on kõige tähtsam asi elus. Tunneta ennast. Sellega suudad Sa teha kõike.)

• Mis Sa arvad, miks Eestis nii vähe tippe on (naisuisutajaid, ja mehi ka), võrreldes nt vehklejatega?

Eestis puuduvad võimalused ala tipptasemel harrastamiseks. Kui palju on neid noori, kes on nõus kõik kõrvale jätma ja panustama 100% alasse, mille olemusest neil täpset aimugi pole?!

• Räägi palun mõni naljakas fänniseik või –lugu.

Olen väga tänulik kõikidele fännikirjade, soojade soovide, kallistuste ja pisarais emotsioonide kirjeldamise eest, mida ma neile pakkunud olen.

Sain hiljuti telefonikõne ühelt naisterahvalt, kes oli mu pressikonverentsi vaadanud ning mõelnud, et pole võimalik, et selline naine on olemas. Täiesti spordivõõra inimesena otsustas ta minna poodi ja osta endale rulluisud. Kui ta rulluiskude kastiga koju jõudis, naeris mees ta välja ega uskunud oma silmi. Naise väitel on ta juba mõned korrad uisutamas käinud ja tänas mind inspiratsiooni eest.

Just sellised lood panevad mind tundma, et ma teen õiget asja, mu tööl on missiooni ja annavad jõudu edasi pürgimiseks.

Suured tänud Saskiale, et ta leidis aega meie küsimustele vastata! Meie soovime talle omalt poolt edu edasistel pürgimistel ja inimeste inspireerimisel!