Allergiad kontrolli alla

Vesised silmad, kinnine nina ja/või ummistunud pea võivad olla märgiks (eriti just kevadisel ajal), et Sind kimbutab allergia. Kuid kuna allergiad võivad olla olla vastuseks nii toidule, õhus leiduvale ainele või kemikaalile, siis tasub enne probleemi ravimist teha kõigepealt eeltööd ning üritada identifitseerida allergia põhjustaja.

Siin on loetletud mõningad viisid, kuidas leida allergiale viitavaid ajendeid:  

  • Pea sümptomite kohta päevikut, mis hõlmaks infot selle kohta kus sa käisid ja mida tegid, sõid, kandsid. 
  • Otsi mustreid. 
  • Toidu elimineerimise dieet aitab tuvastada probleemseid toite. 
  • Küsi arstilt, kas vereanalüüs tuvastamaks tundlikkust toidu ja kemikaalide osas, võiks aidata.

Leia toidu seast “vaenlased”

Kui kahtlustad, et hommikune saiake või lõunane grillitud juust võib olla sümptomite põhjustajaks, siis tasub asja lähemalt uurida. Praktiseerides ajutiselt kindlaid toitaineid elimineerivat toitumist või allergikute dieedi järgimist, võib see välja välja tuua enamlevinud allergeenid nagu nisu, piimatooted, muna, mais, soja, tsitruselised puuviljad, pähklid, maapähklid, tomatid, toidu värv- ja säilitusained, kohv ja šokolaad. Mitmed raamatud annavad nõu, kuidas neid toitumiskavasid jälgida. Kui oled teada saanud, millised toidud põhjustavad teatud vastureaktsstsioone, siis hoidu nendest toiduainetest. Tihtipeale saab neid toitaineid peale piisavat pausi (nt 6 – 12

Puhas kodu

Paljud enamlevinud allergeenid leiduvad kohtades, kus sa ei oskaks neid otsida – näiteks magamistuba või valamu all.  

Allergeenide vähendamiseks majapidamises võid toimida järgnevalt:

  • hoia maja niiskuse tase alla 50%, et vältida hallitust;  
  • pühi tolmu ja pese põrandaid regulaarselt;  
  • vali kemikaalivaba voodipesu; 
  • kata madrats ja padjad allergiavabade katetega;
  • pese voodipesu iganädalaselt kuumas vees;
  • vaheta küttefiltreid regulaarselt;  
  • kasuta looduslikke puhastusvahendeid;
  • kasuta looduslikke kosmeetikatooteid, seepe ja šampoone;
  • hoia lemmikoomad magamistoast eemale.

Kasuta aevastamisvastaseid toidulisandeid

Paljud inimesed on allergiliste reaktsioonide vähendamiseks saanud abi just nendest toidulisanditest:

  • probiootikumid hoiavad soolestikus piisava koguse seedimist parandavaid häid baktereid soolestikus. Lisaks võivad nad aidata seedetraktil kontrollida toiduallergeenide imendumist ja see läbi aidata kontrollida toiduallergiaid ning muuta immuunsüsteemi reaktsioone toitudele. 
  • Proteolüütilised ensüümid võivad vähendada osaliselt lagundamata valgu tekitatud allergilisi sümptomeid, kuna aitavad seda valku edasi lagundada väikesteks tükikesteks, mis ei tekita allergilisi reaktsioone. 
  • Mimed tervishoiuspetsialistid on leidnud, et C-vitamiin ja flavonoidid (sh kvertsetiin) aitavad kaasa allergiasümptomite vähendamisele.

Õigem on mõelda mõned sammud ette! 

Oled kindlasti täheldanud, et keha reaktsioonide märkamine võib aidata ennetada allergiatega soetud probleeme. Allpool toome mõned näpunäited, mis aitavad vältida allergiatekitajate küüsi jäämist kui oled väljaspool oma tavapärast keskkonda: 

  • kui lähed peole, pulma või muule sotsiaalsele üritusele, siis toiduallergia tekkimise vältimiseks uuri, mida koosviibmisel süüa pakutakse ning lepi kokku eritoit või kui võimalik, võta endale ise midagi sobivat kaasa;
  • kui Sul esineb allergiaid koduloomade vastu, siis veendu enne sõpradele külla minemist, kas neil on koduloomi, mis Sind võiksid jutada;
  • heinapalaviku käes kannatajad peaksid õietolmu hooajal vältima vabas õhus toimuvaid trenne ja sotsiaalseid üritusi.
Allikas: Aisle7.com