Aita muuta organismi talletunud rasv energiaks!

Tänapäeva ühiskonnas on rasvumine üha suuremaks probleemiks. Seda tingib vähene liikumine ning liigselt töödeldud ja rasvane toit. Samuti ajanappus, mille tõttu haaratakse lähima ettejuhtuva küpsisepaki järele, arvestamata kui palju leidub selles süsivesikuid, rasva ning soola. Üha enam katsetavad inimesed kaalu alandamiseks erinevaid dieete ning tarbivad toidulisandeid. Küll proovitakse vähese rasva dieete, valgu dieete, Vahemere dieete kui ka erinevaid kaalualandus-tooteid, millel peal uhked ning paljulubavad loosungid.

Tõde on aga see, et tihti kaasneb dieeditamistega nn “jojo efekt”, mis tähendab, et kaotatud kilod kipuvad tagasi tulema. Ükski inimene ei suuda ega tohiks kogu enda elu jooksul pidevalt dieeti pidada. Ka keemiliselt sünteesitud ühendeid, mida kaalualandamiseks kasutatakse, ei saa lõpmatuseni tarbida, sest nende metaboliseerumine maksas muutub lõpuks tervist kahjustavaks.

Eelnevast lähtudes on alati positiivne kuulda mõnda head ning paljulubavat meetodit kaalulangetamise teemadel. Selliseks uueks sensatsiooniks on ajakirja „Diabetes, Metabolic Syndrome and Obesity” (uuringu autorid Joe A. Vinson, Bryan R. Burnham ja Mysore V. Nagendran) andmetel kujunenud rohelise kohvioa ekstrakt.

Roheline kohviuba

Rohelised kohvioad sisaldavad mitmeid tervisele kasulikke ühendeid, nagu näiteks klorogeenhape, antioksüdandid ning teised rakukahjustusi vältivaid aineid. Need komponendid omavad veresooni kaitsvat toimet, samuti aitavad eelpool nimetatud ühendid reguleerida rasva ainevahetust organismis. Rohelised kohvioad on efektiivsed, sest kohviubade röstimise tulemusel kaotavad paljud kasulikud ühendid kahjuks enda toime.

Milles seisneb rohelise kohvioa ekstrakti efektiivsus?

Viimasel ajal tehtud uuringutest on järeldatud, et kohvi joomine aitab ennetada II tüübi diabeedi riski – see asjaolu pani teadlased kohvi põhjalikumalt uurima. Katsete tulemusel leiti, et kohvioas sisalduv ühend klorogeenhape aitab mõjutada glükoosi ning rasvade ainevahetust organismis. Röstimata kohviuba ehk roheline kohviuba sisaldab klorogeenhapet tunduvalt rohkem. Klorogeenhappe toime tõestamiseks viidi läbi uuring, milles osales 16 ülekaalulist inimest keskmise vanusega 33 eluaastat. Esimene uuringus osalenud grupp tarbis igapäevaselt 1050 mg, teine 700 mg rohelise kohvioa ekstrakti ning kolmas grupp oli platseebo grupp. Uuring toimus kuuenädalaste tsüklite kaupa ning tsüklite vahele jäeti kahenädalane paus. Katsealused ei muutnud enda toitumisharjumusi. Uuringu alguses ning faaside vahel mõõdeti osalejate kaal, kehamasiindeks ning keha rasvasisaldus.

Uuringu ulemustena täheldati, et mõlemas rohelise kohvioa grupis osalejad kaotasid kaalu, nende kehamassiindeks ning keha rasvasisalduse protsent vähenes. Tulemused näitasid, et ekstrakti kasutanud uuringualused kaotasid keskmiselt 9 kilogrammi kehakaalu ning keha rasvasisalduse protsent vähenes 4.4% võrra. Mis veelgi olulisem – 88% inimestest säilitas kaalukao ka neli kuud hiljem! Ühtegi kõrvaltoimet rohelise kohvioa ekstrakti kuuri ajal ei esinenud. Tulemused viitavad, et rohelise kohvioa ekstrakt võiks olla arvestatav abivahend kaalu alandamiseks ning taskukohane vahend rasvumise ennetamiseks.

Dieedisoovitusi

  • Ära koorma ennast dieetidega, mis on liialt ranged või liigsete reeglite ning piirangutega. Liiga suur hulk reegleid võib muutuda koormavaks ja tekitada motivatsioonikriisi.
  • Treenimine on toetavaks teguriks igale dieedile ning ka kasulik Sinu organismile. Et jõuaksid treenida, ära vali dieete, mis keelavad täielikult süsivesikute või rasva tarbimise.
  • Kui oled liikuva eluviisiga – kas tänu töökohustustele või mõnel muul põhjusel – mõtle ette, mida sellel päeval sööd. Paki toit endale kaasa. Samuti ära unusta kaasa võtta tervislikke vahepalasid.

Kuidas valida õiget treeningut?

  • Kui sulle meeldib treenida üksinda, proovi jooksmist, rattasõitu või ujumist.
  • Vajad jõusaalis lisamotivatsiooni? Proovi rühmatreeninguid, kus kautatakse raskusi, nt ringtreeningud ning bodybump.
  • Oled seiklushuviline? Proovi kanuusõitu, mägironimist või muid välitegevusi.

Selge on see, et kaalulangetamine nõuab palju motivatsiooni ning püsivust, tuleb jälgida toitumist ning treenida, meeldiv on aga tõdeda, et on siiski lisavõimalusi enda eesmärgi toetamiseks nagu seda on rohelise kohvioa ekstrakt.

Allikas:

Ajakiri “Diabetes, Metabolic Syndrome and Obesity”